KONTAKT:

FITTIP s.r.o
Šoltésovej 3
080 01 Prešov

č.účtu: 4019826310 / 7500

IBAN:

SK3375000000004019826310


tel: +421907 507 964

fax: +42151 770 48 37

fittip@fittip.sk

 

AKCIA: Bez poštovného a doprava ZDARMA až domov - pre mesto PREŠOV

OBJEDNÁVKA nad 69 EUR + akciové balíčky - poštovné a balné ZDARMA - celá SR

Bežné poštovné a balné - 4 EUR

 

SPOLUPRACUJEME:



Články, rady, tipy, triky.. »
Ničí B.E.H kolená ??

Beh je strašiak. Je strašiak doby, kde všetci využívajú výdobytky automatizácie. Kde všetci chodíme do obchodov vzdialených 500 metrov na autách. Kde všetci máme pravidelnú stravu, viac či menej pestrú, sem-tam skombinovanú s chutnými prešľapmi vo forme sladkostí, chipsov a iných dobrôt. Kde všetci máme problém byť sami so sebou dlhšie ako 5 minút, bez toho aby sme sa nehrali s telefónom, notebookom...

Ak dôjdete do hocijakého vrcholového športového klubu, beh je určite jadrom každého mezocyklu{obdobia} hrubej kondičnej prípravy. Je to tak už od samotných novodobých začiatkov športu. Prečo teda vrcholoví športovci behajú a je to vhodné pre teba, ako obyčajného človeka ?? Veď je toľko prípadov, ktoré keď začali behať, ozvali sa im problémy s kolenami, krížami atď.

Veľa ,,osobných trénerov´´ sa dnes špecializuje pri tréningu bežnej populácie na tréningové jednotky vedené v kulturistickom trende. Zaujímavé na tom je, že ani páni tréneri to nevedia a nevidia, kedže ich obzory su zamerané hlavne na estetiku tela a informácie čerpajú z kurzov vedených kade-tade všelijakými veličinami, resp. z internetu, kde sú samozrejme len overené zdroje. Toto, ale dnes nerozoberáme, len je smutné, že väčšina bežných ľudí trénuje v čase pekných dní, v interiéroch. Behajú na pásoch, pričom vonku je krásne. Robia kardio na bicykli pri zapnutej klíme, ktorá im ťahá na kríže, ale základ je, že nestrácajú drahocennú svalovú hmotu. Veď keby tej nebolo,tak potom potopa...

JE BEH POTREBNÝ pre bežnú populáciu:
ZLE položená otázka. Aký beh? Dĺžka, intenzita, zaťaženie. Alma mater nie je termín behu, ale individualizácia behu pre danú osobu. Beh je formou, ktorou si vybudujete asi najrýchlejšie všeobecnú kondíciu. Pre bežnú populáciu, kde na prvom mieste úmrtnosti sú obehové poruchy, je beh vynikajúcou variantou ako prefiltorvať špinu zo seba zo všedných dní, kedy tu a tam hrešíte stravou, alebo spôsobom fungovania. Ideálny je beh od 12 min. - 30 min., tempom niekde na úrovni aerobného prahu. To znamená hovorové tempo, kedže vy ani tak nepotrebujete kondíciu, ako inú dôležitú zmenu. Tou zmenou je takzvaná BRADYKARDIA - znížená hodnota kľudovej tepovej frekvencie u trénovaných jedincov voči priemernej populácii. Je to veličina, ktorá doslova ovplyvňuje kvalitu a dĺžku Vášho života. Tým , že zaradíte do vášho tréningu, tréning cyklickej vytrvalosti akoukoľvek formou, či už beh, cyklistika, alebo plávanie, vytvárate adptačné zmeny. Zmeny na srdiečku. Hovorí sa že každý máme určítý počet úderov srdca, určený pre náš život. Srdce Vám ako najusilovnejší sval poďakuje za to, že na ňom pracujete. Aj keby ste dávali bohvieakú formu kruhových tréningov v posilňovni, túto zmenu nevyvoláte. Tam Vám svaly nepomôžu. A čo je dôležitejšie ? Biceps, či srdce ?:D Dochádza k fyziologickému zväčšeniu srdca, ktoré označujeme ako športové srdce, k spomaleniu frekvencie srdcovej činnosti v pokoji na hodnoty okolo 50 za min. (kľudová bradykardia), poklesu systolického tlaku krvi (kľudová hypotónia). To sú hodnoty, ktoré sa oplatí si vypestovať do budúcna, kedže vám uľahčia prežiť funkčnejšiu starobu.

NIČÍ BEH KOLENÁ: Opäť zle položená otázka. Ak po 100 rokoch nič nerobenia, si dáte hneď výbeh do schodov, alebo šprinty je zrejmé, že Vaše ,,HAMSTRINGY´´ a ďalšie svalstvo nôh budú plakať. Kolená nebolia samy od seba. Museli by ste mať degeneratívne poškodený kĺb, resp. genetickú predispozíciu. Pri cyklickom behu pracuje svalstvo zväčša v obmedzenej polohe, čo môže viesť k preťaženiu a následnemu zápalu v danom mieste. To začne bolieť, a vy to vnímate ako bolesť kĺbov. Pritom sa nejedná o kĺb, ale o problém svalový. Musíte preto, svalstvo nôh natiahnuť a posilniť. Preto ak si chodíte bežkať, je to vhodné kombinovať s posilňovaním nôh. Stačí vlastná váha na začiatok. Ideálna technika robí divy a cviky ako drepy, výpady, výstupy zapezpečia , aby ste mali nôžky zdravé, bez bolesti pripravené na cupitanie po lese.
Úplne ideálny je na posilňovanie nôh bicykel. Ak bicyklujete pravidelne, nemusíte sa ako bežný človek zaoberať kompenzovaním nôh. Nohy budete mať silné a pripravené na akýkoľvek výkon. Čiže platí zásada: Ak kompenzujete nohy posilňovaním {na začiatok stačia 4 série po 20 drepov, 2 x týždenne}, kolená Vás určite od behu bolieť nebudú.

Beh je prirodzený, skoro ako chôdza. Naši predkovia určite viac používali nohy ako my dnes. Určite boli chudší, jedli menej jedla, mali menej svalovej hmoty. My máme kvalitnejšiu stravu, kvalitnejšie informácie. žijeme dlhšie, plnohodnotnejší život. Neriešte čo sa má a čo nie. Každému vyhovuje iné. Je však pre Vás obyčajných pracujúco - interierových ľudí príjemnejšie zamakať si v prírode ak to ide, ako v spotenej miestnosti plnej umeliny. S vlastnou váhou si viete odcvičiť zásadne cviky pre vaše svaly. Ide hlavne o vaše bezproblémové fungovanie v bežnom živote. Nemusíte sa báť že ak neuvidíte KETLLEBELL, alebo iné moderné náradia, že z Vás nič nebude. Sú to totiž len čerešničky na torte. A tie nie každý potrebuje na torte mať.

UNDERGROUND bude vždy beh, posilňovanie s vlastnou váhou, plávanie a ďalšie jednoduché aktivity s použitím vlastného tela. Ak by to tak nebolo ľudstvo by neprežilo evolúciu. Príroda nás vybavila všetkým čo potrebujete na plnohodnotnú fyzickú existenciu, popri tom ako ste manželom, manželkou, zamestnancom, podnikateľom, otcom, mamou atď..

Netrápte si hlavu komplikovanými teóriami odborníkov. Odborníci sa majú realizovať pri vrcholovom športe. Tam sa chyby hneď ukážu, kedže tam platí len výhra. Je to prostredie maximálnych výkonov, kde minimálna chyba v analýze a nastavení tréningu, môže zničiť celoročnú snahu. Pre bežných ľudí platí zásada, že jednoduché riešenia su vždy najsprávnejšie. Čiže ak Vám bruško rastie, najjednoduchšie je začať chodiť po nohách a nie na kolesách. Teda aspoň na začiatok do toho obchodu.

 


NjEwM2Yw