KONTAKT:

FITTIP s.r.o
Šoltésovej 3
080 01 Prešov

č.účtu: 4019826310 / 7500

IBAN:

SK3375000000004019826310


tel: +421907 507 964

fax: +42151 770 48 37

fittip@fittip.sk

 

AKCIA: Bez poštovného a doprava ZDARMA až domov - pre mesto PREŠOV

OBJEDNÁVKA nad 69 EUR + akciové balíčky - poštovné a balné ZDARMA - celá SR

Bežné poštovné a balné - 4 EUR

 

SPOLUPRACUJEME:



Články, rady, tipy, triky.. »
** Prečo Vás PLÁVANIE okúzli a ako na to, aby to malo grády???- športovec a bežný človek...**

POČASIE SA KAZÍ: Ani nevieme ako, teploty sa blížia k nule, vetrík je čoraz nepríjemnejší, počasíčko nevľúdnejšie. Tí odolnejší pobehujú naďalej po exteriéroch, ostatní sme vybrali reprezentatívne tenisky a šup ho na bežiaci pás vo fitku. Pučíme svoje tréningové kruháčiky, avšak niekedy po tréningu aj keď šlapeme naplno, necítime ten endorfínový pocit šťastia. Prečo???

STARO-NOVÁ ALTERNATÍVA: Dnes si povieme o alternatíve, ktoré zmení Váš pohľad na šport, pohyb, resp. ventiláciu hlavy (psychohygienu).

DOVODY: V dnešnej dobe existujú 2-va hlavné dôvody prečo bežná populácia cvičí pravidelne. Pre krajšiu postavu, teda pre reprezentatívnejší zovňajšok, alebo pre zdravie. Tento pojem síce nevedia presne zadefinovať, ale veria, že kúpou permanentky do fitka, sa ich zdravotný stav automaticky vylepší. Športovci, tí v tom majú jasno. Teda aspoň v cieli cvičenia- chcú byť najlepší v tom čo robia. Posilka, beh či už outdoor alebo v interiéroch, nejaké rotopedy, taebo, crossfit a ďalšie cvičenia. My dnes popíšeme živel- VODU a jej vplyv na Vás.

TAJOMSTVO: Dnes Vám poodhalíme, či už ste bežný človek čo zajtra začína s úsmevom pracovný týždeň, alebo športovec, zložku tréningu, ktorá Vás emocionálne dostane, posunie vpred vo výkonnosti, bude pôsobiť regeneračne nielen na telo ale aj na myseľ. Je to aktivita, kde ste samy so sebou, ventilujete hlavu, avšak musíte splniť pár bodov, aby Vám toto všetko dalo Vami očakávaný cieľ.

CIEĽ: Plávanie je fenomén. Pôsobí na Váš organizmus zľava – zprava, vylepšuje Vás po všetkých stránkach. Ak už chápame že telo je rozdelené na pár systémov, tak môžeme povedať že plávanie okrem obehového systému, neskutočne pôsobí aj na svalový systém. Nielenže vplývate na rozvoj kondičných schopností, ale taktiež pôsobíte na svalové skupiny rôznym vplyvom. Nezanedbateľná je zložka psychická, ktorá dostane od Vás taký darček po dobrom tréningu, ako keď malé dieťa čaká autíčko a dostane pod stromček autodráhu.

TAK POĎME NA TÚ ZÁBAVU, POVEDZEME SI ČO PRESNE MUSÍME SPLNIŤ...

REALITA: Plávanie či už rekreačné, alebo ako zložka mezocyklu (tréningové obdobie vrcholového športovca) musí spĺňať isté kritéria, aby sme dosiahli isté pozitívne zmeny na organizme.

- Ak plávete v bazéne bežne 3 hodiny tým istým pomalým tempom (pod úrovňou aeróbneho prahu), žiadne pozitívne zmeny na organizme sa neudejú. Teda ak nepočítame sprchu po výkone, resp. že ste sa počas akože plávania poriadne vydebatovali s priateľmi.

- Ak plávete s hlavou nad vodou, kedže si ju nechcete namočiť kvôli vláskom, alebo kvôli tomu že si nechcete ničiť Váš jedinečný plavecký štýl, musíme Vás upozorniť že prehnutie v oblasti krčnej chrbtice pôsobí na Váš organizmus degeneratívne. Skôr či neskôr prídu bolesti hlavy, a vy to celé hodíte na ten blbý bazén, s tou studenou vodou. To že máte hlavu v záklone celý čas keď ste na bazéne, je HARDCORE zaťaženie na krčnú chrbticu. Počas plávania musíte mať aj relaxačnú fázu, kde telo krásne natiahnete po celej jeho dĺžke, svalové skupiny relaxujú, iné zaberajú a to celé sa premieňa do energie, ktorá poháňa Vaše telo vo vode vpred.

- Som skôr rýchlostný typ. Neznášam vytrvalosť. Preto dávate rýchle 25-ky, po ktorých chytáte dych, je Vám zle a spomeniete si hneď na poslednú cigu, ktorú ste si vychutnali pred bazénom. Chyba. Obehové choroby sú na 1.mieste v úmrtnosti obyvateľov na SR. Začnite predĺžovať Vaše dĺžkové intervaly, chodťe aspoň 100 metrov kuse, potom 200, 500 atď. Že to nejde? Verte že sa to dá. Chce to pravidelnosť, pevnú vôľu a odhodlanie. Ak budete plávať krátke úseky, bezrozmyslu, žiadne adaptačné pozitívne zmeny na organizme neuvidíte. Vyhodíte peniaze za vstup na bazén do kanála, SORRY teda aspoň sprchu máte v cene.

KLADNÝ VPLYV PLÁVANIA NA ORGANIZMUS:

- jeden z mála športov, ktorý vykonávate v horizontálnej polohe- t.j. obehový systém má uľahčenú prácičku, kedžé systém dutých žíl nemusí vháňať Vašu krv kade tade po organizme s takou pracovitosťou.

- neskutočný vplyv na svalové spazmy (kŕče, preťaženia) – či už ste športovec alebo bežný volič, voda uvoľnuje svaly po výkone. Ak si myslíte, že dáte kruháč v posilke, alebo akýkoľvek druh tréningu, že pôsobíte na svalový systém a telo len kladne mýlite sa. Pozrite sa na niektorých športovcov, aký sú poskrúcaný, z dôvodu jednostranného zaťaženia na organizmus. Plávanie tento negatívny vplyv gravitácie a zaťažovania eliminuje. Ale opäť si nemýľte kúpanie s plávaním. Aj po tvrdom tréningu v úpolovke, si môžete dať ľahký kilometrík, po ktorom výjdete z vody vláčny, príjemne uvoľnený.

- ozón využívaný vo verejných bazénoch, pôsobí na horné dýchacie cesty ako čistička, čiže sa nemusíte hanbiť , ak v sprche vyfúknete včerajší obed. Bazén celkovo pôsobí na respiračný a obehový systém neskutočne, či už priamo na odolnosť, alebo na adaptáciu. Znižujete si pulzovú frekvenciu v pokoji, zvyšujete vitálnu kapacitu pľúc a vytvárate ďalšie pozitívne zmeny na organizme. Pretvárate si software v sebe, podľa seba.

- pri plávaní sa potíte viac, ako pri behu. Takže jeho vplyv pri chudnutí nie je zanedbateľný. Ak prepojíte Váš tréning vo fitku s bazénom, výsledok sa dostaví oveľa rýchlejšie.

- psychohygiena - 20 minút sám so sebou pod hladinou robí divy. A ak dokážete precítiť pohyb a sledujete svoje zábery, či sú technické, či idete správne, sústredenie po dobu plávania Vám zvyšuje mentálne schopnosti, ktoré neskôr využijete v bežnom živote, alebo v športe ktorý robíte vrcholovo. Vždy keď vychádzate z vody po zaťažení, ste nový človek. Je to živel z ktorého sme vzišli. Je to náš domov, tak sa ho nebojte. Reči, že vždy po bazéne ochoriete, alebo že tam niečo chytíte sú často neopodstatnené. Treba si dať po vodičke na hlavičku čiapočku a šálik na krk a choroba nepríde. Hodiť do seba Céčko, vodičku s nejakými monosacharidmi, nech Vám nie je zle a život bude hneď krajší.


ZHRNUTIE:

Plávanie by malo byť súčasťou tréningových plánov športovcov, ale aj harmonogramu športového života rekreačných športovcov, čiže bežných ľudí.

Pôsobí nielen na regenáciu tela, uvoľňuje spazmy (bolesti, obmedzenia v rôznych svalových skupinách), ktoré vznikajú pri dlhotrvajúcich zaťaženiach pri Vašich tréningoch, alebo pracovnom živote (nesprávne sedenia, dlhé státia), ale taktiež vylepšuje Vaše kondičné schopnosti.

Pôsobí ako čistička hlavy. Ventilujete každým záberom, prekonávate samy seba, s každým prekonaným odporom vody.

Pre bežného človeka, ale aj pre športovcov(minimálne na začiatku tréningových mezocyklov v hrubej príprave ) je ideálne naplavovať dlhé vzdialenosti. Čiže aspoň 500 metrov pre Vás v kuse bez páuz. Kilometer je ideál. Dlhšie vzdialenosti, Vám prinesú viac pozitívnych zmien, lepší pocit ako krátke turbo 25-ky, obzvlášť keď neviete dať 100-ku v kuse. Chce to len pevnú vôľu a uvidíte že progress nastane čoskoro.


Nabudúce si rozoberieme jednotlivé plavecké spôsoby, ktorý je pre Vás ideálny a skúsime si urobiť vlastný tréningový plán ktorý Vás posunie vpred nielen vo vode.



ZGYxMDFhND