KONTAKT:

FITTIP s.r.o
Šoltésovej 3
080 01 Prešov

č.účtu: 4019826310 / 7500

IBAN:

SK3375000000004019826310


tel: +421907 507 964

fax: +42151 770 48 37

fittip@fittip.sk

 

AKCIA: Bez poštovného a doprava ZDARMA až domov - pre mesto PREŠOV

OBJEDNÁVKA nad 69 EUR + akciové balíčky - poštovné a balné ZDARMA - celá SR

Bežné poštovné a balné - 4 EUR

 

SPOLUPRACUJEME:



Články, rady, tipy, triky.. »
VLČÍ HLAD

Vraví sa, že pokiaľ si chceme ustrážiť váhu, mali by sme hladu predchádzať. Len tým spôsobom totiž zabránime, že nás celkom ovládne a vybrakujeme kuchyňu do poslednej omrvinky. Podobnému návalu vravíme hlad vlčí a my vám teraz poradíme, ako ho poraziť.

Ako k nemu dochádza?

Veľa povinností, nedostatok času, presúvanie obeda z jednej, na druhú a potom tretiu hodinu. Počas dňa ešte nedostatok jedla zvládame, pretože nás zamestnávajú iné veci, no príde večer a my sa vraciame domov. Telo vypína od najväčšieho denného zhonu a okamžite sa ozýva hlad, ktorý sme si spôsobili nepravidelným alebo nedostatočným prísunom jedla. Často sa doslova neovládneme a pod vplyvom nedostatku energie vyberáme potraviny bez rozmyslu, jeme rýchlo, bez pôžitku a najmä veľa. Nárazové prejedanie sa je častou príčinou bolestí žalúdka, no nezabúdajme ani na to, že takisto našej nadváhy. Pravidelne a vyvážene Opakujeme síce už po stý raz, ale niet lepšieho pravidla.

Pravidelnosť v stravovaní je hlavnou zásadou štíhlych a zdravých ľudí, preto nie je na škodu, snažiť sa ju osvojiť. Jesť by sme mali päťkrát za deň, a to už predtým, ako sa ozve najsilnejší pocit hladu. Aby ste počas dňa nepociťovali nedostatok jedla, jedálniček treba vyvážiť. Všeobecné odporúčania sa držia čísel 15 % bielkovín, 25 - 30 % tuku a 55 - 60 % sacharidov. Myslite na to, že nie je dobre tieto pomery vo veľkom meniť, pretože nadbytok cukrov dokáže výrazne rozkolísať hladinu cukru v krvi, čoho dôsledkom je ďalšia chuť na jedlo. Samozrejme, dodržiavanie pitného režimu je nutnosťou. Ako sme už spomínali v článku sú vhodné potraviny, ktoré obsahujú najviac vlákniny. Práve táto prírodná zložka potravy je jedným z kľúčov k zdravému zasýteniu. Navyše nemá žiadne kalórie, takže je vhodná aj ako súčasť redukčného jedálnička. Spoľahlivo zasýtia aj bielkoviny, preto pri náhlom pocite hladu siahnite i po nich.

Čo útočí na náš apetít?

Za zmienku stojí, že hlad vyvolávajú i rôzne druhy potravín. V prvom rade je to alkohol, ktorý podporuje chute a často počas jeho konzumácie siahame po čipsoch, tyčinkách alebo iných pochutinách, ktoré by inak telo nepotrebovalo. Svoj podiel viny majú aj príliš výrazné chute, ako pikantné, slané alebo mastné, ktoré často konzumujeme z istej chuťovej závislosti. Oveľa viac by sme mali uprednostňovať jedlá pripravené racionálnejšie, striedmejšie alebo najlepšie, konzumovať ich čerstvé.

Zopár rýchlych trikov:


Najlepšou pomocou proti vlčiemu hladu je teda jeho predchádzanie. Jedzte pravidelne, vyvážene a udržiavajte sa v psychickej pohode, ktorá napomáha vyrovnanému telu. Pokiaľ však tieto pravidlá ešte vo vašom živote nie sú, ponúkame rýchle tipy, ako zabojovať proti náhlemu hladu:

* Siahnite po zelenine alebo ovocí - dodajú telu potrebné vitamíny a minerály a keďže obsahujú dostatok vody, žalúdok bude viac zaplnený. V ovocí sú navyše cukry, ktoré ukoja chuť na sladké.

* Dajte si najskôr polievku. Opäť tým žalúdok naplníte vodou a ďalší prijatý chod bude o to menší.

* Hoďte si do úst kúsok suchšieho chleba. Upokojuje chuťové bunky, čo by malo pomôcť.

* Chuť na sladké prekabátite mentolovou chuťou - žujte preto žuvačku alebo si rovno umyte zuby.

* Skúsiť môžete aj akupresúru. Vraj ak istú dobu stláčate bod medzi hornou perou a nosom, mali by ste potlačiť chuť do jedla.

Tak vela síl Vám v boji praje FITTIP.

 


MmU0ZWJkY