KONTAKT:

FITTIP s.r.o
Šoltésovej 3
080 01 Prešov

č.účtu: 4019826310 / 7500

IBAN:

SK3375000000004019826310


tel: +421907 507 964

fax: +42151 770 48 37

fittip@fittip.sk

 

AKCIA: Bez poštovného a doprava ZDARMA až domov - pre mesto PREŠOV

OBJEDNÁVKA nad 69 EUR + akciové balíčky - poštovné a balné ZDARMA - celá SR

Bežné poštovné a balné - 4 EUR

 

SPOLUPRACUJEME:



Články, rady, tipy, triky.. »
** PLÁVANIE nie je KÚPANIE !! **


V predchádzajúcich 2 článkoch sme si konrétnejšie rozobrali plávanie, jeho vplyv na vrcholových športovcov, ale aj bežných ľudí.

Dnes si zhrnieme základné PRINCÍPY PLÁVANIA a povieme sa aj ako by ste sa mali správať na verejných bazénoch.

** PLAVECKÉ PATORO: **

1. plávanie je cyklická aeróbna činnosť – ideálne je plávať minimálne 12 minút v kuse, a aspoň 2x počas doby plávania, je vhodné zvýšiť tempo na krátky čas ku maximu Vášho výkonu
2. neplávte ,,rýchle 25-ky a 50-ky s dlhými pauzami (nič kladné Vám to neprinesie)
3. pracujte na svojej technike, snažte sa priblížiť k ideálu daného plaveckého spôsobu
4. trénujte rôzne plavecké spôsoby, pretože každým plaveckým spôsobom zaťažujete iné svalové partie a vzájomnou kombináciou, sa tieto spôsoby kompenzujú (kladný vplyv na kĺbovo – pohybový aparát človeka)
5. pre športovcov, ale aj bežných ľudí, je ideálne plávať po tréningovej, alebo pracovnej záťaži, nie pred záťažou

Nebojte sa plávania, aj pri nesprávnej technike si určite narobíte menej škôd ako pri nesprávnom posilňovaní vo fitnesscentre. Pri dodržaní správnych zásad budete pociťovať kvantum nielen fyzických ale aj psychických pozitív.

** PLÁVAME SPOLU, PLÁVAME PRE SEBA.. **

Ak už idete plávať na verejný bazén, platia tu určité pravidlá.
Sú tu na to, aby ste mali konfortný zážitok, pri dodržiavaní všetkými plavcami.
Takže čo robiť keď ideme plávať a ako sa správať?


KLASIKA:

- pred vstupom do bazéna sa osprchujte, hlavne keď ste predtým boli vyprázdniť črevá
- pri plávaní používajte plavecké okuliare (vačší komfort pri plávaní, lepšia orientácia, predídete riziku vysušenia oka)
- plavky po plávaní vypláchnite v studenenej vode od chlóru, dlhšie Vám vydržia
- nehoľte sa, nestríhajte si nechty a iné časti tela vo verejných sprchách
- v sprche buďte taký rýchly ako v bazéne, netrávte tam večnosť, keď aj iní chcú ísť domov bez chlóru v slipoch
- používajte sandále, pretože plesne nie sú len na syroch

AKCIA:
- plávame vždy v smere plaveckých dráh, ak sú natiahnuté, nie po medzi nimi a nepridržiavame sa ich niekde v strede bazéna (ak na Vašom bazéne plavecké dráhy natiahnuté nemáte, je to škoda: plavecké dráhy zľahčujú orientáciu plavcov vo vode, zmierňujú vlnenie)
- ak nevládzeš držať tempo , nezastavuj sa v strede bazéna, dopláv na koniec plaveckej dráhy a choď do krajných plaveckých dráh a odpočívaj vždy na konci bazéna
- sme radi, že si veríte, ale nechoďte silo-mocou do plaveckej dráhy pre rýchlych plavcov, ak Vás predbieha aj Váš 65 – ročný sused odvedľa z vchodu
- neskáčte z mostíkov na hlavy Vašich spolubojovníkov
- plávajte v plaveckých dráhach ak ste viacerí vždy po strane Vašej pravej paže, pri obrátke sa opäť zaraďte bližšie k strane Vašej pravej paže
- ak ste rýchlejší berte ohľad na pomalších plavcov – niekedy to tak vyjde, že je Vás veľa a vás ostatní zdržujú, avšak ak je preplnená ďialnica a vy idete na X5-ke, neznamená to, že musíte ostatných zrážať z cesty

IDEÁL:
Ideálne je ak organizáciu bazénov majú zmáknutú plavčíci, oni tam majú byť páni domu.

Na každom bazéne by mali byť natiahnuté plavecké dráhy, pretože potom keď dojde viacero ľudí, to tam vyzerá ako mix ovocný koláč s MMA príchuťou.

Ideálne je, ak je aspoň 1 plavecká dráha vyčlenená pre rýchlych plavcov, aby sa nám vyšantili poriadne.


THE END: Je niečo lepšie pre Váš výkon a zdravie ako hodiť si plavky a okuliarky do auta na zadné sedadlo, a keď mate chvíľu voľna skočiť si na bazén pustiť žilou aspoň na 20 minút?

MY si myslíme že NIE..



NGQ0ODlj